Till innehåll

Exempel på bemötande (Försäkringskassan)

Avsnitt 6 av kursen Kunskap om hbtqi och likvärdigt bemötande. Exempel på möte med Försäkringskassan.

I det här avsnittet får du ta del av ett nytt exempel på hur bemötande av en invånare kan se ut när det inte är tillräckligt bra. Du får sedan reflektera över vad ett bättre bemötande skulle kunna vara.

Exempel: Charlie i möte med Försäkringskassan

Du ska nu få lyssna på ett ljuddrama som är ett fiktivt möte mellan en handläggare på Försäkringskassan och en invånare. Mötet är en dramatisering som är baserat på hbtqi-personers berättelser om liknande möten där det har funnits brister i bemötandet. 

  • Starta med play-knappen i form av en pil. 
  • Det är ett ljuddrama så bilden ska inte ändras.
Speltid - 4:33

Ljuddrama: Charlie i möte med Försäkringskassan

Till kursens andra delar

    Tillbaka till avsnitt 5

    Avsnitt 5. Om levnadsvillkor och hälsa för hbtqi-personer i dag.

      Vidare till avsnitt 7

      Exempel på möten med likvärdigt bemötande.

        Till kursens startsida

        Här hittar du alla kursens delar.

        Relaterat

          Upptäck mer kompetensutveckling

          Kurser, fortbildning och studieresor, för dig som arbetar inom skola och offentlig verksamhet. Och för dig som bara är nyfiken och vill lära dig mer.

            Fakta om mänskliga rättigheter

            FN:s Allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna är okränkbar och odelbar. Det är ännu långt kvar innan alla människors mänskliga rättigheter respekteras i världen. Här kan du lära dig mer om mänskliga rättigheter.